svētdiena, 2013. gada 2. jūnijs

Balāde par Grendeli


(Par bailēm)



Kā jau esmu vairākkārt minējusi iepriekš, manas attiecības ar inglišu allaž ir bijušas ļoti sarežģītas gadus 20 vecu notikumu dēļ. Kad es mācījos Filfakā (zināmu iemeslu dēļ man ļoti patīk šis saīsinājums), man bija visai leģendāra angļu valodas pasniedzēja. Studenti viņu sauca par Grendeli (vārds aizgūts no anglosakšu episkās poēmas "Beovufs", ko apgūst pirmajā kursā: Grendelis ir Briesmonis, līdz šai dienai atceros citātu no atstāstāmā gabala, ko es histēriski iekalu no galvas: "Grendel, a horrible monster". Un viņa tiešām bija sava veida bubulis.

Šeit ir pierādījums, ka tās nav bijušas tikai manas iedomas, publicēts kaut kur apollo par pasniedzēju izteikumiem. (Mazais: Reiz kādu LU pasniedzēju saucām par Grendeli (pati zin, kura tā ir). Viņa reiz nodarbības laikā ar kulaku sita pa sienu, jo kāds students bija aizmirsis, kā angļu valodā ir siena. "The wall, the wall!!!" Ienesās pasniedzēja no blakuskabineta: "Kas šeit notika?" "Nekas, mēs apgūstam "sienu" angļu valodā", mierīgi atbildēja Grendelis.)  

Pēc stilistikas šis nostāsts nedaudz atgādina urbāno leģendu, taču es gandrīz vai varētu apzvērēt, ka tā tiešām ir bijis. Spēju to skatu iedomāties. Līdz šim atceros, kā es biju spējīga mentāli palēkties vai pēdu virs sola, kad viņa spēra pa grīdu, akcentējot "Academy of Arts" vai kāda nu tur vārdu salikuma pareizo uzsvaru. Man ir alerģija pret  troksni, taču tobrīd es to nezināju, tāpēc reakcija no trokšņa tika līgani pārnesta uz reakciju pret angļu valodu. Man joprojām ir mirkļi, kad pamatīgi jāsaņemas, lai kaut ko pateiktu. Kā cilvēks viņa nebija slikta, tikai tas troliņš, tas troliņš...


Pēcāk manas atteicības ar angļu valodu ir svārstījušās no stipri atturīgām līdz izcili pretīgām. Piemēram, strādājot par eksporta menedžeri, man parasti nācās mīļi piekļauties podam, ik reizi, kad man vajadzēja runāt angļu valodā. Man tā valoda izraisīja mēmas šausmas. Laimīgā, kārtā, pateicoties tam, ka es pelnīju maz un nevarēju atļauties ēst nedz brokastis, nedz pusdienas, man nebija nekā cita, ko vemt. Tikai kuņģa sula. Materiāli spiedīgiem apstākļiem ir savas priekšrocības.

Nav komentāru: